Nieuws

Het eten van hasjkoekjes tijdens het seminar leidde docenten rechtstreeks naar de eerste hulp


Drugkoekjes in het Naturkolleg: zes mannen moeten naar het ziekenhuis
Een gevaarlijk incident deed zich voor tijdens een natuureducatie-seminar in Baden-Württemberg. Verschillende deelnemers moesten in de kliniek worden behandeld na het eten van hasjkoekjes. De mannen wisten niets van de ingesloten drug.

Na het eten van hasjkoekjes in de kliniek
Een paar dagen geleden deed zich een gevaarlijk incident voor in de Naturkolleg Hirzwald in de Naturkolleg Hirzwald in St. Georgen (district Zwarte Woud-Baar) in Baden-Württemberg. Zes mannen die daar aan een seminar deelnamen, moesten uit voorzorg naar het ziekenhuis worden gebracht voor onderzoek na het nuttigen van zelfgemaakte "hasjkoekjes". Zoals de lokale politie in een persbericht meldde, bracht een van de zes jonge mannen tussen de 19 en 22 jaar hun zelfgemaakte koekjes naar het Naturfreundehaus in het Zwarte Woud.

"Baker" gaf geen informatie over het medicijningrediënt
Volgens de informatie nam hij zelf koekjes en bood ze aan anderen aan voor consumptie. Deze consumeerden ook de gebakjes, maar zonder kennis van het speciale "recept". De zes jonge stagiaires ervoeren misselijkheid en duizeligheid na consumptie, zodat ze uit voorzorg naar de omliggende ziekenhuizen werden gebracht voor verder onderzoek met de geïnformeerde reddingswerkers over verdenking van drugsintoxicatie. Volgens de politie wordt nu de 'bakker' van de koekjes onderzocht voor een overtreding van de Narcotics Act.

Het consumeren van lichte drugs is ook een gevaar voor de gezondheid
Gezondheidsdeskundigen blijven waarschuwen voor de gevolgen van het consumeren van hasj en marihuana. Ongeacht of de medicijnen worden gegeten of gerookt, naast misselijkheid kunnen ze ook leiden tot gezondheidsproblemen zoals een snelle hartslag, hallucinaties, slechte bloedsomloop of zelfs een instorting van de bloedsomloop. Een paar maanden geleden haalde een incident in Nedersaksen de nationale krantenkoppen. Destijds moesten meer dan 150 reddingswerkers zorgen voor duizelingwekkende natuurgenezers en homeopaten die naar verluidt een drugsexperiment hadden uitgevoerd. Na het gebruik van het scènemedicijn "2C-E", ook bekend als "Aquarust", leden ongeveer 30 deelnemers aan waanvoorstellingen, krampen en kortademigheid. (advertentie)

Auteur en broninformatie

Video: 2 snelle wietolie probeer methodes (Oktober 2020).